Szukaj na tym blogu

sobota, 4 sierpnia 2012

Hiszpański Facebook

– Masz Tuenti? – Wstawisz te zdjęcia na Tuenti? – pytali mnie znajomi z Sewilli. Odpowiadałam, że nie znam tego portalu, nie wiem, co to jest i że mogę podzielić się fotografiami jedynie na Facebooku. Wytłumaczyli mi, że Tuenti to portal społecznościowy.

No tak, zorientowałam się. Ale jak on dokładnie wygląda? Skąd się wziął? W Polsce chyba go nie ma. Zaczęłam szukać informacji i okazało się, że Hiszpanie jak zwykle musieli zrobić coś po swojemu. To byłoby zbyt proste korzystać z uniwersalnego, Facebooka. Przecież oni nawet na komputer mówią „ordenador” i tylko to słowo rozumieją.

Tuenti jest nazywany „hiszpańskim Facebookiem”. Został założony w 2006 roku przez grupę przyjaciół. Jego nazwa pochodzi od hiszpańskiego „tu enti(dad)”, czyli „twoja tożsamość”. Cóż… można było się tego spodziewać. Przecież oni, jak sami twierdzą, są tradycyjni, przywiązani do swojego języka oraz hiszpańskich marek.  

www.tuenti.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz